• Gromadzenie dokumentów
to bardzo ważne zadanie dlatego, że często od dobrze skompletowanych dokumentów zależy całe powodzenie transakcji. Ponieważ mam w tym temacie spore doświadczenie, pomagam w przygotowaniu odpowiedniej dokumentacji, która uwzględnia wszelkie wymogi analityka bankowego.
• Wypełnienie wniosków kredytowych
to kolejny etap, przez który sprawnie przeprowadzam moich klientów, odbywa się ono podczas spotkania z kontrahentem, by uniknąć niepotrzebnych błędów i zmaksymalizować powodzenie sprawy.
• Wstępna decyzja finansowa
która pozwala na rozpoczęcie kolejnych działań. Jestem w stałym kontakcie z analitykiem banku, dzięki czemu wszelkie aspekty finansowe wyjaśniane są przeze mnie natychmiast. Szybka reakcja i doświadczenie mają bardzo duże znaczenie w powodzeniu całej sprawy.
• Zlecenie wyceny
polegające na wykonaniu właściwej wyceny nieruchomości, która zostanie zaakceptowana przez bank. Podchodząc do tego zadania, współpracuję ze sztabem rzeczoznawców, co jest gwarancją określenia adekwatnej do rzeczywistości wartości nieruchomości. Już na początku współpracy, zgłaszam zastrzeżenia w przypadku jakichkolwiek wątpliwości co do planowanej inwestycji.
• Omówienie z klientem umowy kredytowej
jest niezwykle ważne przed podjęciem ostatecznej decyzji o zobowiązaniu wobec banku. Podczas spotkania omawiam najważniejsze aspekty umowy, aby moi klienci byli świadomymi kredytobiorcami i mieli dokładne pojęcie o dokumencie, który podpisują.
• Uruchomienie kredytu
to ostatnia czynność, podczas której pomagam zebrać dokumenty do uruchomienia i przeprowadzić wypłatę kredytu. Dzięki wieloletniej współpracy z notariuszami, mogę pomóc w wygenerowaniu przez moich klientów, pewnych oszczędności na tym etapie.
Osoby starające się o uzyskanie dodatkowych funduszy muszą dopełnić szeregu formalności. Warto wiedzieć, jakie dokumenty do kredytu hipotecznego stanowią dla banku podstawę do oceny sytuacji finansowej potencjalnego pożyczkobiorcy. W wypadku osób zatrudnionych na umowę o pracę będą to:
- zaświadczenia o zatrudnieniu,
- wyciągi z konta,
- dowody osobiste.
Inne wymagania dotyczą osób prowadzących działalność gospodarczą, które ubiegają się o kredyt hipoteczny. Przedsiębiorcy muszą przedstawić dokumenty takie jak:
- KPiR za obecny rok podatkowy w formie narastającej – od stycznia do ostatniego rozliczonego miesiąca,
- KPiR za poprzedni rok podatkowy w formie narastającej,
- szczegółową KPiR za ostatni rozliczony miesiąc,
- PIT za ostatnie dwa lata obrachunkowe z potwierdzeniem nadania UPO,
- tabele amortyzacyjne za ostatnie dwa lata obrachunkowe, – jeśli występują,
Osoby, które prowadzą działalność gospodarczą w oparciu o ryczałt ewidencjonowany, do złożenia wniosku o kredyt hipoteczny powinni przygotować następujące dokumenty:
- zestawienie przychodów za obecny rok podatkowy w formie narastającej od stycznia do ostatniego rozliczonego,
- zestawienie przychodów za poprzedni rok podatkowy w formie narastającej,
- PIT za ostatnie dwa lata obrachunkowe z potwierdzeniem nadania UPO,
Niezależnie od sposobu rozliczania, przedsiębiorcy powinni również przygotować informacje z Urzędu Skarbowego i ZUS-u, które potwierdzą, że nie zalegają ze składkami. Nie są co prawda potrzebne przy składaniu wniosku o kredyt hipoteczny — Twój doradca finansowy poinformuje Cię, kiedy wystąpić o te dokumenty.
Podane powyżej informacje to nie wszystko – istnieją również inne przypadki, w których potrzebne Ci będą dodatkowe dokumenty dla instytucji finansowych, do których wnioskujesz o kredyt hipoteczny. Jeśli uzyskujesz wpływy z najmu nieruchomości, powinieneś przygotować:
- PIT-28 za ostatni rok podatkowy,
- umowy z najemcami,
- potwierdzenia wpływów na konto z najmu,
- potwierdzenia zapłaconych podatków z najmu,
- akt notarialny własności wynajmowanej nieruchomości bądź nr Księgi Wieczystej, jeśli właściciel jest w KW.
Odrębne formalności dotyczą również osób, które pobierają emeryturę. W ich wypadku do kredytu hipotecznego będą potrzebne następujące dokumenty:
- ostatnia decyzja lub orzeczenie o przyznaniu emerytury/ renty,
- legitymacja emeryta,
- wyciąg z konta potwierdzający wpływ emerytury.